Cum ne moare o iubire

De prima dată când te-am văzut, iubitule, am ştiut că ne vom îndrăgosti, că vom râde împreună, vom dansa împreună, că toate fericirile ni se vor naşte din iubirea noastră şi că ne vom avea unul pe celălalt indiferent de timpul, distanţa şi oamenii care şi-ar face loc în vieţile noastre.

Aş fi vrut să nu mă înşel şi să privesc iubirea cum ne creşte frumos, însă i-a fost greu să reziste şi să suporte deciziile, dorinţele, iluziile fiecăruia dintre noi. Cât timp am călătorit împreună, aveam senzaţia că împlinirea şi libertatea aceea o vom simţi mereu.

Dar după primii ani de fericire nebună, de experienţe şi senzaţii pe care le născocise iubirea în noi, a obosit. Avea nevoie de odihnă, şi s-a lăsat în mâinile noastre. Noi trebuia să o îngrijim, să o hrănim, să o curăţăm aşa încât să rămână transparentă şi să nu ne devină grea. Însă ea ofta mereu pentru că începeam să o neglijăm, amintindu-ne că există abia la sfârşitul zilei. Şi chiar şi atunci o pasam de la unul la celălalt, devenindu-ne obligaţie să o ţinem în viaţă. Începeam să avem alte preocupări, eram fascinaţi să ne conturăm visurile individuale, aparent aducătoare de fericire şi succes.

Cu siguranţă îţi aminteşti, iubitule, de ziua în care dragostea noastră se simţea foarte rău, şi abia atunci ne-am speriat. Am venit la tine şi ţi-am spus plângând că ne moare dragostea. Că nu ştiu ce să fac cu ea şi cum să o impulsionez să reacţioneze. Atunci părea că ne trezim şi că mai avem timp să facem ceva pentru ea. Am renunţat la proiectele personale de dragul ei şi am reînceput să o plimbăm prin sufletele noastre. Într-adevăr, se simţea mai bine, ne zâmbea şi ne făcea să ne căutăm mai des privirile. Era din nou energică şi ne înveselea prin gesturi şi atenţii mărunte.
Asta până când ai căzut, iubitule. S-a ascuns la mine în braţe şi mi-a spus că îi vine să moară de durere. Chiar şi aşa, am stat amândouă lângă tine până te-ai trezit. Cât timp ţi-a fost rău, ea mi-a dat putere şi m-a sfătuit ce să fac pentru tine. Dar când ne-ai văzut, nu ai spus nimic, părea că nu simţi nimic, iubitule. Am aşteptat să îţi revii şi să fii cu noi, la fel ca înainte. Să călătorim, să dansăm, să fim fericiţi. Dar tu nu ne mai doreai. Voiai să plecăm, să fim libere, să căutăm alţi oameni cu care să împărţim viaţa. Noi nu te-am ascultat şi am continuat să îţi fim alături, chiar dacă nu îţi mai plăcea. Ţi-am fost alături până când am simţit că iubirii îi era atât de rău încât ar fi putut să moară. Nu voiam să te mai vadă aşa.
Am plecat amândouă departe de tine. Ea încă exista şi se gândea la tine dar încerca să trăiască doar în mine. Vorbeam despre tine mereu, ne aduceam aminte momentele noastre frumoase, ne amuzam şi eram convinse că te vei întoarce la noi. Şi aşa ai şi făcut. Ai venit singur şi ai cerut iubirii să revină la tine. Ea nu a stat pe gânduri şi ţi-a intrat din nou în suflet.
Atunci era din nou a amândurora şi puteam fi ca înainte. Însă ai inceput să o porţi cu tine prin toate locurile în care mergeai. Ai început să o degradezi. Ai purtat-o cu tine când ai vrut să ajungi în alte suflete. Ai rănit-o când ai incercat să locuieşti în alte case decât cea pe care ea o ştia. Ai minţit-o şi ai abandonat-o. Dar ea a alergat mereu înapoi la tine pentru că nu cunoştea alt drum. Ai lovit-o când ţi-a spus să vii la mine şi ai lăsat-o flămândă până când a murit.
Da, a murit şi tu nici nu ţi-ai dat seama, iubitule. Tu o mai cauţi şi acum la mine şi degeaba îţi spun că ea nu mai există. Crezi că s-a ascuns în mine, te amăgeşti singur crezând că eu o mai am. Mi-aş dori să mai fie aici, ca odinioară, dar nu mai este. A murit. Şi totuşi noi putem să trăim fără ea.
Avem voie să îi căutăm chipul în alte iubiri, să ne consolăm cu ele dar şi să ne mai revedem din când în când, căutând-o unul în celălalt.
tumblr_n5e4viuHai1r4v7ypo1_500
12 gânduri despre „Cum ne moare o iubire

Lasă un răspuns

